ضوابط و ویژگیهای سیستم پرسنلی
- اطلاعات پایه:
1- امکان تعریف قوانین و مقررات پرسنلی
2- امکان تعریف انواع جداول مورد نیاز در سیستم پرسنلی (درجات تحصیلی، رشتههای تحصیلی، جنسیت، سابقهکار، وضعیت استخدام، محل خدمت و نظایر آن)
3- امکان تعریف انواع رستهها، رشتهها و طبقات شغلی و تخصیص آنها به گروهها
4- امکان تعریف انواع جداول محاسبه حقوق و مزایا مانند جداول حقوق مبنا، افزایش سنواتی، حقوق، فوقالعاده شغل، فوقالعاده جذب، فوقالعاده سختی شرایط محیط کار، حق عائلهمندی و سایر پرداختیها به پرسنل
5- امکان تعریف انواع بیمه و مالیات
6- امکان تعریف و نگهداری ضرایب جداول حقوقی برای سالهای مختلف
عملیات مربوط به احکام کارگزینی و ابلاغیه:
1- امکان صدور احکام به صورت مکانیزه
2- امکان صدور احکام کارگزینی به صورت انفرادی و گروهی
3- امکان صدور احکام مکانیزه ناشی از تغییر در قوانین و مقررات
4- امکان صدور احکام جدید استخدام به صورت آزمایشی و رسمی و قرارداد کارکنان پیمانی
5- امکان صدور احکام کارگزینی انتصاب، انتقال، ترفیع، ارتقای رتبه، افزایش حقوق سالیانه، تشویق و نظایر آن
6- امکان صدور احکام مکانیزه افزایش سنواتی
7- امکان صدور احکام مربوط به امور استعفا
8- امکان صدور احکام مربوط به امور بازنشستگی
9- امکان صدور احکام مربوط به امور فوت
10- امکان صدور احکام مربوط به امور اخراج
11- امکان صدور احکام مربوط به امور از کار افتادگی
12- امکان صدور احکام مربوط به امور بازخریدی
13- امکان صدور احکام مربوط به امور آماده به خدمت
14- امکان صدور احکام مربوط به امور مأموریت به خارج از سازمان
15- امکان صدور احکام مربوط به امور مأموریت به داخل سازمان
16- امکان صدور احکام مربوط به امور انتقال دائم به خارج از سازمان
17- امکان صدور احکام مربوط به امور انفصال دائم و موقت
18- امکان صدور احکام مربوط به تغییر محل جغرافیایی خدمت
19- امکان صدور انواع ابلاغیه
20- امکان صدور انواع مرخصی
21- امکان صدور احکام کارگزینی اصلاحی
عملیات ثبت و نگهداری مشخصات کارکنان و مدیران:
1- امکان ثبت و نگهداری مشخصات فردی کارکنان شامل مشخصات شناسنامهای، شماره ملی، کد پستی، نشانی، اطلاعات لازم برای تماس با بستگان، اشخاص تحت تکفل، وضعیت نظام وظیفه و سوابق پزشکی
2- امکان ثبت و نگهداری مشخصات تحصیلی، دورههای تخصصی و سوابق کاری و تجربی کارکنان
3- امکان ثبت و نگهداری اطلاعات استخدامی کارکنان (رسمی، آزمایشی و پیمانی)
4- امکان ثبت و نگهداری نمرات ارزشیابی کارکنان
5- امکان مشاهده خلاصه پرونده پرسنلی مدیران و کارکنان
6- امکان ثبت و نگهداری و گزارشگیری اطلاعات مدیران
فعالیتهای مربوط به حقوق و دستمزد:
1- امکان تعریف انواع جداول شامل مقررات و ضوابط مؤثر بر حقوق و مزایا مانند مقررات مأموریت، مرخصی، اضافهکاری و نظایر آن
2- امکان اعمال کلیه تغییرات ناشی از تغییر در قوانین و روشهای حقوق و دستمزد، بدون نیاز به تغییر در برنامه ها
3- امکان دریافت اطلاعات حضور و غیاب (از دستگاه کارت زنی) جهت انجام محاسبات حقوق
4- امکان نگهداری اطلاعات کارکرد در مقاطع ماهانه و تنظیم و کنترل آمار کارکرد کارکنان
5- امکان تهیه و کنترل آمار از مانده مرخصی کارکنان
6- امکان نگهداری اطلاعات مزایا و کسورات ماهانه کارکنان
7- امکان محاسبه حقوق و مزایای ماهانه و معوقه و پرداخت آن به تفکیک بانکهای پرداخت کننده، محل کار، واحدها و نظایر آن
8- امکان صدور فیش حقوقی کارکنان
9- امکان محاسبه عیدی و پاداش سالانه
10- امکان محاسبه مطالبات ماههای گذشته
11- امکان محاسبه مطالبات سالهای قبل (دیون)
12- امکان محاسبه انواع بیمههای خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و بیمههای خصوصی
13- امکان کسر حق بیمه از حقوق پرسنل و تهیه لیست بیمه
14- امکان کسر مالیات از حقوق پرسنل بر اساس جدول مالیاتی
15- امکان محاسبه پرداخت و کسور گروهی ماهانه کارکنان
16- امکان تهیه صورتحساب تسویه کارکنان
17- امکان محاسبه مبلغ مأموریت روزانه با استفاده از اطلاعات احکام مأموریت و تولید اسناد اضافات و کسور
18- امکان تهیه صورتحساب وامها و دیون اقساطی کارکنان
19- امکان تهیه صورتحساب صندوقها و ذخایر کارکنان
20- ایجاد اسناد احکام و ترمیم حقوق و مزایای دریافتی با تاریخ اجرای ماه جاری و ذخیره اسناد اولیه و بازیابی آنها پس از تأمین بودجه در ماه مربوط
21- امکان تهیه صورتحساب هزینههای رفاهی پرسنل مانند هزینههای درمانی، ورزشی، فرهنگی و نظایر آن
فعالیتهای مربوط به حضور و غیاب:
1- امکان ثبت وقت، ورود و خروج کارکنان از دستگاه کارت زنی
2- امکان دریافت مشخصات پرسنلی و ساختار سازمانی از بانکهای اطلاعاتی مربوط (سیستم پرسنلی و سیستم تشکیلات)
3- نمایش وضعیت حضور و عدم حضور پرسنل به تفکیک واحدهای سازمانی (مأموریت، غیبت، مرخصی، اضافهکار، تأخیر، تعجیل، تعلیق)
4- امکان ارسال اطلاعات عملکرد ادواری
فعالیتهای مربوط به آموزش:
1- امکان تعریف مراکز و دورههای آموزشی
2- امکان برنامه ریزی دورههای آموزشی (بدو خدمت و ضمن خدمت)
3- امکان تعریف نیازهای آموزشی مشاغل
4- امکان تعریف نیازهای آموزشی کارکنان
5- امکان ثبت نام کارکنان در دوره های آموزشی و پیگیری آن
6- امکان ثبت و ویرایش و دستیابی به سوابق آموزشی کارکنان
7- امکان ارزیابی دوره های آموزشی