تکنولوژی، کارافرینی، کسب و کار

تکنولوژی، کارافرینی، کسب و کار

تکنولوژی، کارافرینی، کسب و کار

تکنولوژی، کارافرینی، کسب و کار

ضوابط و ویژگی‌های سیستم پرسنلی


ضوابط و ویژگی‌های سیستم پرسنلی

-                   اطلاعات پایه:

1-               امکان تعریف قوانین و مقررات پرسنلی

2-        امکان تعریف انواع جداول مورد نیاز در سیستم پرسنلی (درجات تحصیلی، رشته‌های تحصیلی، جنسیت، سابقه‌کار، وضعیت استخدام، محل خدمت و نظایر آن)

3-               امکان تعریف انواع رسته‌ها، رشته‌ها و طبقات شغلی و تخصیص آنها به گروه‌ها

4-        امکان تعریف انواع جداول محاسبه حقوق و مزایا مانند جداول حقوق مبنا، افزایش سنواتی، حقوق، فوق‌العاده شغل، فوق‌العاده جذب، فوق‌العاده سختی شرایط محیط کار، حق عائله‌مندی و سایر پرداختی‌ها به پرسنل

5-               امکان تعریف انواع بیمه و مالیات

6-               امکان تعریف و نگهداری ضرایب جداول حقوقی برای سالهای مختلف

 

عملیات مربوط به احکام کارگزینی و ابلاغیه:

1-               امکان صدور احکام به صورت مکانیزه

2-               امکان صدور احکام کارگزینی به صورت انفرادی و گروهی

3-               امکان صدور احکام مکانیزه ناشی از تغییر در قوانین و مقررات

4-               امکان صدور احکام جدید استخدام به صورت آزمایشی و رسمی و قرارداد کارکنان پیمانی

5-               امکان صدور احکام کارگزینی انتصاب، انتقال، ترفیع، ارتقای رتبه، افزایش حقوق سالیانه، تشویق و نظایر آن

6-               امکان صدور احکام مکانیزه افزایش سنواتی

7-               امکان صدور احکام مربوط به امور استعفا

8-               امکان صدور احکام مربوط به امور بازنشستگی

9-               امکان صدور احکام مربوط به امور فوت

10-           امکان صدور احکام مربوط به امور اخراج

11-           امکان صدور احکام مربوط به امور از کار افتادگی

12-           امکان صدور احکام مربوط به امور بازخریدی

13-           امکان صدور احکام مربوط به امور آماده به خدمت

14-           امکان صدور احکام مربوط به امور مأموریت به خارج از سازمان

15-           امکان صدور احکام مربوط به امور مأموریت به داخل سازمان

16-           امکان صدور احکام مربوط به امور انتقال دائم به خارج از سازمان

17-           امکان صدور احکام مربوط به امور انفصال دائم و موقت

18-           امکان صدور احکام مربوط به تغییر محل جغرافیایی خدمت

19-           امکان صدور انواع ابلاغیه

20-           امکان صدور انواع مرخصی

21-           امکان صدور احکام کارگزینی اصلاحی

 

 

 

 

عملیات ثبت و نگهداری مشخصات کارکنان و مدیران:

1-        امکان ثبت و نگهداری مشخصات فردی کارکنان شامل مشخصات شناسنامه‌ای، شماره ملی، کد پستی، نشانی، اطلاعات لازم برای تماس با بستگان، اشخاص تحت تکفل، وضعیت نظام وظیفه و سوابق پزشکی

2-               امکان ثبت و نگهداری مشخصات تحصیلی، دوره‌های تخصصی و سوابق کاری و تجربی کارکنان

3-               امکان ثبت و نگهداری اطلاعات استخدامی کارکنان (رسمی، آزمایشی و پیمانی)

4-               امکان ثبت و نگهداری نمرات ارزشیابی کارکنان

5-               امکان مشاهده خلاصه پرونده پرسنلی مدیران و کارکنان

6-               امکان ثبت و نگهداری و گزارش‌گیری اطلاعات مدیران

 

 

فعالیت‌های مربوط به حقوق و دستمزد:

1-               امکان تعریف انواع جداول شامل مقررات و ضوابط مؤثر بر حقوق و مزایا مانند مقررات مأموریت، مرخصی، اضافه‌کاری و نظایر آن

2-               امکان اعمال کلیه تغییرات ناشی از تغییر در قوانین و روش‌های حقوق و دستمزد، بدون نیاز به تغییر در برنامه ها

3-               امکان دریافت اطلاعات حضور و غیاب (از دستگاه کارت زنی) جهت انجام محاسبات حقوق

4-               امکان نگهداری اطلاعات کارکرد در مقاطع ماهانه و تنظیم و کنترل آمار کارکرد کارکنان

5-               امکان تهیه و کنترل آمار از مانده مرخصی کارکنان

6-               امکان نگهداری اطلاعات مزایا و کسورات ماهانه کارکنان

7-               امکان محاسبه حقوق و مزایای ماهانه و معوقه و پرداخت آن به تفکیک بانک‌های پرداخت کننده، محل کار، واحدها و نظایر آن

8-               امکان صدور فیش حقوقی کارکنان

9-               امکان محاسبه عیدی و پاداش سالانه

10-           امکان محاسبه مطالبات ماه‌های گذشته

11-           امکان محاسبه مطالبات سال‌های قبل (دیون)

12-           امکان محاسبه انواع بیمه‌های خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و بیمه‌های خصوصی

13-           امکان کسر حق بیمه از حقوق پرسنل و تهیه لیست بیمه

14-           امکان کسر مالیات از حقوق پرسنل بر اساس جدول مالیاتی

15-           امکان محاسبه پرداخت و کسور گروهی ماهانه کارکنان

16-           امکان تهیه صورتحساب تسویه کارکنان

17-           امکان محاسبه مبلغ مأموریت روزانه با استفاده از اطلاعات احکام مأموریت و تولید اسناد اضافات و کسور

18-           امکان تهیه صورتحساب وام‌ها و دیون اقساطی کارکنان

19-           امکان تهیه صورتحساب صندوق‌ها و ذخایر کارکنان

20-           ایجاد اسناد احکام و ترمیم حقوق و مزایای دریافتی با تاریخ اجرای ماه جاری و ذخیره اسناد اولیه و بازیابی آنها پس از تأمین بودجه در ماه مربوط

21-            امکان تهیه صورتحساب هزینه‌های رفاهی پرسنل مانند هزینه‌های درمانی، ورزشی، فرهنگی و نظایر آن

فعالیت‌های مربوط به حضور و غیاب:

1-               امکان ثبت وقت، ورود و خروج کارکنان از دستگاه کارت زنی

2-               امکان دریافت مشخصات پرسنلی و ساختار سازمانی از بانک‌های اطلاعاتی مربوط (سیستم پرسنلی و سیستم تشکیلات)

3-               نمایش وضعیت حضور و عدم حضور پرسنل به تفکیک واحدهای سازمانی (مأموریت، غیبت، مرخصی، اضافه‌کار، تأخیر، تعجیل، تعلیق)

4-               امکان ارسال اطلاعات عملکرد ادواری

 

فعالیت‌های مربوط به آموزش:

1-               امکان تعریف مراکز و دوره‌های آموزشی

2-               امکان برنامه ریزی دوره‌های آموزشی (بدو خدمت و ضمن خدمت)

3-               امکان تعریف نیازهای آموزشی مشاغل

4-               امکان تعریف نیازهای آموزشی کارکنان

5-               امکان ثبت نام کارکنان در دوره های آموزشی و پیگیری آن

6-               امکان ثبت  و ویرایش و دستیابی به سوابق آموزشی کارکنان

7-               امکان ارزیابی دوره های آموزشی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.